طی نشستی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی: اجرای فعالیت‌های فرهنگی در یادمان‌های شهدای گمنام صورت می‌گیرد

امیر «عباسی» با اشاره به تدفین ۲۱۰ پیکر مطهر از شهدای عزیز گمنام در ۷۰ یادمان آذربایجان شرقی گفت: در تمامی یادمان‌های شهدای گمنام استان فعالیت‌های فرهنگی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۶۳۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱ - 21November 2023

 اجرای فعالیت‌های فرهنگی در یادمان‌های شهدای گمنام

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز (دوشنبه) در دیدار کارکنان این نهاد با حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره‌کل اظهار داشت: با توجه به‌ تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس بر لزوم صد برابر شدن اقدامات در زمینه دفاع مقدس، بر خود وظیفه می‌دانیم تا با تولید محتوای فاخر و اثرگذار در حوزه‌های مختلف و به‌ویژه انتشار کتاب‌های غنی در زمینه دفاع مقدس این امر محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل محتوای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گفت: در این موزه تلاش شده است ضمن درنظر داشتن تاریخ آذربایجان، محتوایی قابل ارائه به نسل کودک، نوجوان و جوان صورت پذیرد.

امیر عباسی اضافه کرد: درطول همه ایام سال برای حضور دانش آموزان در موزه دفاع مقدس استان برنامه‌ریزی می‌شود و با حضور روایتگران، پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس تلاش می‌کنیم تا دانش آموزان را هرچه بیش‌تر با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه برای جانمایی آثار هنرمندان در موزه دفاع مقدس موضوع انتخاب سوژه را مورد توجه ویژه قرار داده‌ایم، گفت: در طی دو سال اخیر ۶ سوژه فاخر با اعتباری بالغ بر ۷میلیارد تومان استقرار یافته که از این ۶ مورد ۵ مورد آن تکمیل شده و یک مورد دیگر درحال کامل شدن است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی به تدفین ۲۱۰ پیکر مطهر از شهدای عزیز گمنام در ۷۰ یادمان استان اشاره کرد و ابراز داشت: در تمامی یادمان‌های شهدای گمنام استان فعالیت‌های فرهنگی صورت می‌گیرد و یادمان‌های جدیدالاحداث نیز پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارند.

امیر عباسی در پایان این دیدار ضمن قدردانی از حمایت‌های معنوی نماینده ولی فقیه در استان، خواستار توجه ویژه و هماهنگی و همراهی مسئولین استانی جهت تکمیل هرچه سریع‌تر موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی شد‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار